In Hoogezand werd afgelopen zaterdag de laatste plaatsingswedstrijd gehouden in de 2 e en 3 e divisie. Dit was een belangrijke wedstrijd omdat hier voor een aantal nog kansen lagen om deelname aan het NK in Ahoy veilig te stellen. Een aantal waren al zeker van deelname maar sommigen moesten nog een erg goede wedstrijd springen deze dag. Het was geweldig dat dit ook gebeurde. Iedereen die nog zijn kans moest pakken deed dat ook waardoor Actief echt kan spreken over een geweldige
wedstrijd.
Bij de pupillen 3 e divisie moesten Vesper Veldkamp/Linn van Dijk nog een foutloze wedstrijd springen en Emma Migchels/Tove de Boer maakten ook nog verrassend kans door een super synchroonpaar te vormen tijdens hun eerste reeks wedstrijden. Beide paren deden het geweldig. Ze werden deze dag respectievelijk 2 e en 3 e waardoor beide paren naar het NK mogen aangevuld met het paar Liset Meijer/Isa Schuitema. Zij kwamen deze dag niet in actie maar door de geweldige eerste 2 wedstrijden werden zij 3 e in de einduitslag. Vesper/Linn werden hier 2 e . Individueel lieten Linn en Vesper ook van zich spreken en verdienden een NK plek. Maar ook Maeviah Isenia zette alles op alles en wist het laatste NK plekje te veroveren. Tijdens de finale werd ze zelfs 1 e .
Bij de Pupil jongens had Koen Frieling helaas geen goede dag maar omdat hij de vorige wedstrijden prima gesprongen had werd hij in het eindklassement toch prachtig 2 e en mag naar het NK. Ook Naomi Levy had niet haar dag bij de jeugd II, maar werd 1 e in het eindklassement door de goede andere 2 wedstrijden. Synchroon met Lotte van der Luit werd ze ook 1 e in het totaalklassement. In dezelfde klasse zette Jasmijn Lommerts alles op alles en sprong uitstekend waardoor ze naar het NK mag en 1 e in de finale werd. Zij heeft haar kans gepakt. Ook Evi Rossing pakte haar kans en door een fantastische wedstrijd werd ze deze dag 1 e waardoor ze ook in het eindklassement een prachtige 1 e plaats pakte.
Bij de dames was het spannend voor Josien Sloot en Leonie Brouwer. Het bleef ook spannend tot het allerlaatst toen de uitslagen aan de muur gehangen werden. Maar beiden hebben zich geplaatst voor het NK en Leonie werd deze dag 1 e . Ook synchroon waren ze de besten in het eindklassement en werden 1 e en mogen door.
In de 2 e divisie sprong Nienke van der Velde bij de dames een goede wedstrijd al was het jammer dat ze op het eind op de mat kwam, maar ze werd toch individueel en in het eindklassement 3 e . Sandra van der Klei/Mellissa Werkman konden deze wedstrijd niet springen maar werden in het eindklassement mooi 3 e doordat de eerste 2 wedstrijden goed waren. Natuurlijk deden er nog veel meer springers mee en ook zij deden het erg goed en gaan erg vooruit! Al met al is het weer een hele
delegatie die naar het NK in Rotterdam gaat in juni.
Reactie plaatsen
Reacties